skrock och vidskepelse.

2008 at 4:49 e m (Uncategorized)

jag tror inte särskilt mycket på vidskeplighet. inte när jag tänker på det. men när jag inte tänker på det, i dagliga livet, så agerar jag på ett sätt som får mig att framstå vidskeplig.. jag undviker att gå under stegar (helst även byggnadsställningar), spottar (eller ja, låtssasspottar: tvi tvi tvi) tre gånger över min vänstra axel när jag ser en svart katt gå över vägen, jag lägger aldrig nycklarna direkt på bordet, och helst går jag inte ens på A-brunnar. skulle jag råka krossa en spegel mår jag dåligt i flera dagar efteråt.

men varför? antar att man hört någon berätta om vidskepelse och skrock, och det har säkert funnits med i filmer och på tv. och såklart i serietidningar.

men att det fortfarande sitter kvar i mitt undermedvetna? skumt är det. men som tur är så är det inga stora saker, utan det går ju faktiskt att leva normalt trots all vidskepelse :P

Kommentera

