äntligen fredag

2008 at 5:17 e m (Uncategorized)

äntligen är det fredag och äntligen har jag slutat jobbet och äntligen är det sommar och äntligen går dagarna fortare och äntligen är lillan hemma och äntligen händer det något.

det gick jättebra att jobba idag, trots att det var på en, för mig, helt ny avdelning. barnen var hur goa som helst och snälla o rara. klart också lite jobbiga ibland, men ingenting överdrivet, utan bara som barn är mest :) dock var det oerhört varmt, barnen satt hellre inne och målade än ute och lekte, när de själva fick välja. och när det var utelek som gällde för alla så blev det solkräm, solhatt/keps, vattenlek, vattenkannor och muggar, filtar och böcker i skuggan.. riktigt mysig dag faktiskt. dock väääldigt varm!

kom hem för ca40minuter sen, har hunnit med att sitta lite i hammocken i skuggan med jycken brevid på gräset, cyklat ner till centrum, och nu sitter jag här o dricker kall cola, med datorn i knät, ute på altanen. (i skuggan såklart, orkar inte med mer sol nu :P)
insåg att brorsornas busskort slutat gälla, men som snäll storasyster som jag är ska jag snart passa på att svänga förbi affären när jag är ute med hunden och köpa ett nytt (till mig) som brorsan kan låna ikväll. om han ser till att komma hem vill säga, jag behöver det imorgon förmiddag när jag ska fara till göteborg.

problemet är bara att jycken tycker det är alldeles för varmt för något annat än att ligga i skuggan helt utslagen, och då och då pipa lite med sin boll. men solen går ju i princip aldrig ner så det blir till att släpa ut honom på promenad ändå om ett tag.. får se till att gå i skogen där det är skugga helt enkelt, o så förbi affären då, men det får han stå ut med. kanske får han en glass för besväret :)

familjen är på studentkalas hos en kusin, grattis grattis från mig med! o lillebror sover. :P

nu ska ja se till o ringa polarn o bestämma när vi ska ses imöra.

later!

2 kommentarer

  1. Julia said,

    Ja absolut bara kul:)
    Trevlig helg!

  2. lightswillguideyouhome said,

    kallar du mig polarn? HAHAHAHA det var roligast ever

Kommentera

