heja serbien!

2008 at 11:53 e m (Uncategorized)

surfar runt lite på diverse sidor och bloggar. hamnade som alltid även på youtube där jag passade på att kolla lite klipp från årets eurovision song contest, då jag inte såg den på teve.

fastnade inte speciellt för någon av de låtar jag hörde (orkade inte lyssna på alla), men däremot för förra årets vinnarlåt som framfördes som öppningsscen. kan inte minnas om jag såg esc förra året eller inte, men jag har iallafall hört låten förrut. nu blev jag helt imponerad av framträdandet i årets festival.

en serbisk kvinna i kostym, fullt med kvinnor i diverse utstyrslar på scen, bröllopsklänning, kostym, enbart underkläder. wow. i serbien liksom. en serbisk kvinna. jag blev både förvånad och imponerad.

antagligen säger detta mer om mig än om Serbiens invånare, men ändå. heja serbien!

här kommer öppningsframträdandet från årets esc:

1 kommentar

  1. lightswillguideyouhome said,

    Jag älskade spanniens låt.. sjöng med som fan bara; roobooocoooop! hahah

Kommentera

