lite om allt möjligt.

2008 at 7:29 e m (Uncategorized)

imorgon kommer lillan hem. hon har varit utomlands med sin mamma, pappa, morfar, moster och morbror.

ska hämta upp dem på flygplatsen. jag saknar henne så, min lilla stjärna. ska bli roligt.

i helgen är det hbt-festival i göteborg. det är en så befriande känsla att veta att det ordnas en festival för hbt-personer. mitt i stan. hela helgen. det visar hur långt accepterandet gått, och visst är det otroligt hur öppen man kan vara med sin läggning i dagens samhälle! jag blir så stolt över mitt land när något sånthär inträffar. för det är bara att inse, det är inte alla som har det så bra som vi.

det blir en del jobb för mig nu de närmsta veckorna. denna veckan jobbar jag 4 dagar, nästa vecka 4 dagar, och veckan därpå 4 dagar. minst, det kan ju bli mer om jag har tur. bara några veckor kvar tills midsommar, och därefter får jag besked om jag kommit in på någon utbildning. sen 14juli börjar jag jobba på posten. tiden går ganska fort nu och allt har löst sig ganska bra för mig tycker jag. det blev inte så mycket jobb som jag hoppats på i sommar, men jag är nöjd med det jag har. får massa tid över där jag kan göra annat, hitta ett extrajobb, eller bara ta de lugnt, umgås med familj, släkt och vänner, och förhoppningsvis träffa lillan mycket.

 

imorgon gör min lillebror teoriprovet. han kommer definitivt ta körkort före mig. men det rör mig inte längre. det spelar ingen roll. jag åker gärna kollektivt i största möjliga mån, de må ta längre tid, men det är bättre för miljön och det är det som betyder nåt. nästa vecka ska lillebror mönstra också. fast han vill inte göra lumpen säger han, så får väl se hur det blir. han har blivit så stor så fort min lillebror, det är ganska konstigt, men det är väl så det är i livet. snart är vi alla lika gamla.

på fredag tar en kusin studenten, jag vill gärna vara där, men jobbar till 17.15 så får väl se om jag hinner, kanske kommer en stund på kaffe och kaka. veckan efter tar en annan kusin studenten, jag jobbar då med, vet inte riktigt hur länge, men hoppas hinna dit.

nu ska jag läsa lite och sen sova. kanske se en film med om jag orkar.  gonatt.

2 kommentarer

  1. lightswillguideyouhome said,

    welcome my bestest friend!

  2. Britta said,

    Shead! Hur mår du? Jag ringde dig här om dagen. Häng snart?! jag har saft ;)

Kommentera

